Tilaus- ja toimitusehdot

Toimitus- ja maksuehdot

Aidora.fi verkkokaupasta voivat tilata tuotteita sekä rekisteröityneet että rekisteröitymättömät asiakkaat. Sovellamme yleisiä toimitus- ja maksuehtoja Aidora.fi verkkokaupan ja sen asiakkaiden välillä, verkkokaupan välityksellä tapahtuvassa kaupassa. Lähettämällä tilauslomakkeen hyväksyt seuraavat toimitus- ja maksuehdot ja sitoudut noudattamaan niitä. Airoda.fi verkkokaupalla on oikeus tarkistaa asiakkaan luottotiedot ja olla hyväksymättä asiakkaan tilausta.

Asiakastiedot ja rekisteröityminen

Rekisteröityminen on maksutonta ja vapaaehtoista. Rekisteröitymisen yhteydessä täytät lomakkeelle omat yhteystietosi ja valitset henkilökohtaisen käyttäjätunnuksen ja salasanan. Tilaaminen on helpompaa rekisteröityneelle ja palveluun sisäänkirjautuneelle käyttäjälle, sillä yhteystiedot näkyvät silloin tilauslomakkeelle esitäytettyinä. Näet myös tilaushistoriasi Omista tiedoistasi.
Myös rekisteröitymättömät asiakkaat voivat tehdä tilauksia. Asiakastietoja ei myydä eikä luovuteta ulkopuolisille muutoin kuin lain sallimissa rajoissa. Lue rekisteröitymisestä tarkemmin kohdasta Rekisteriseloste.

Tilaaminen

Yksityishenkilöt
Tilauksen yhteydessä asiakkaan on aina ilmoitettava nimi, postiosoite, puhelinnumero ja sähköpostiosoite. Alle 18-vuotiaan on ilmoitettava myös huoltajan nimi ja osoite.

Yritykset
Tilauksen yhteydessä yritysasiakkaan on aina ilmoitettava yrityksen nimi, yhteyshenkilö, toimitusosoite, laskutusosoite, y-tunnus, puhelinnumero ja sähköpostiosoite.

Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä kulloinkin voimassa oleviin sopimus-, tilaus- ja toimitusehtoihin. Sitova kauppasopimus tulee voimaan, kun asiakas on jättänyt tilauksensa.

Hinnat ja toimitusmaksu

Tuotteiden hinnat sisältävät kulloinkin voimassa olevan arvonlisäveron. Toimitus- ja käsittelykulut näkyvät tilauksen yhteydessä ennen tilauksen vahvistamista. Toimitusmaksu määräytyy tilattujen tuotteiden painon perusteella.

Postitushinnasto (sis. alv 24%):

– alle 100g:n kirjekokoiset lähetykset (2lk) 1,90

– alle 250g:n kirjekokoiset lähetykset (2lk) 2,50

– 0-2kg postipakettina kotimaassa (Economy 16) 5,40

– 2-7kg postipakettina kotimaassa (Economy 16) 6,90

– 7-15kg postipakettina kotimaassa (Economy 16) 8,10

Yli 90€:n tilaukset lähetetään ilman postikuluja.

 

Toimitus

Tilaus lähetetään asiakkaalle vahvistettua tilausta seuraavana arkipäivänä tai niin pian kuin se on mahdollista. Toimitusaika Suomessa on keskimäärin seitsemän (7) työpäivää. Toimitusaika on ohjeellinen eikä sido lähettäjää. Pidätämme oikeuden toimittaa tilaus osissa. Asiakkaalla on oikeus peruuttaa tilauksensa missä vaiheessa tahansa 14 päivää tilauksen jälkeen. Mikäli tilaus on jo lähetetty asiakkaalle, voi asiakas palauttaa lähetyksen kuluitta asiakaspalautuksena.

Mikäli asiakkaan tilauksen kaikkia tuotteita ei voida lähettää samanaikaisesti, toimitetaan loput tuotteet jälkitoimituksena ilman lisäkuluja.

Maksuehdot

Tilauksen maksu tapahtuu verkkomaksuna tilauksen yhteydessä (pankkien maksupainikkeet), laskulla (Jousto), tai mobiilimaksuna (laskutetaan puhelinlaskulla). Varmistamme tarvittaessa luottotiedot jokaisen tilauksen yhteydessä.  Erikseen sovitulla käteislaskulla tapahtuvan maksun myöhästyessä on meillä oikeus lähettää maksumuistutus ja periä viivästyskorkoa korkolain mukaisesti. Veloitamme kustakin maksumuistutuksesta viiden (5) euron kulut. Kaikki toimitetut tuotteet ovat lähettäjän omaisuutta, kunnes ne on kokonaisuudessaan maksettu.

Palautusoikeus

Tuotteilla on 14 päivän palautusoikeus postipaketin noutohetkestä tai lähetyksen perilletoimituksesta alkaen (mukaanlukien viikonloput ja pyhäpäivät, poislukien noutopäivä). Tuote on palautettava viimeistään 14. päivää seuraavana arkipäivänä.

Palautusoikeus koskee vain tuotteita, jotka ovat alkuperäisessä kunnossa ja käyttämättömiä. Palauttaminen on asiakkaalle maksutonta, paitsi tossujen osalta. Ennen palautusta asiakas ottaa yhteyden kauppiaaseen ja ilmoittaa saapuvasta paketista/kirjeestä. Asiakas maksaa lähetyskulut ja mikäli palautus ei koske tossuja, kauppias tilittää tuotteen hinnan ja postituskulut asiakkaalle. Tossujen palautuksessa kauppias tilittää tossujen ostohinnan asiakkaalle.

Osto- tai noutohetkeksi katsotaan se päivä, jolloin paketti on noudettu postista tai vaihtoehtoisesti kuitin päivämäärä. Asiakkaan velvollisuus on todistaa päivä, jolloin paketti on postista lunastettu, esimerkiksi postin kuitin avulla.

Tuotepalautukset on lähetettävä alkuperäisessä paketissa (hyvin pakattuina) ilman turhia merkintöjä. Jos alkuperäinen lähetyspakkaus on liian vaurioitunut, voidaan tuote palauttaa toisessa pakkauksessa. Mukaan on liitettävä kopio kuitista/lähetteestä, jossa näkyy tiedot palautuksen tekijästä ja tuotteesta. Ostohinta hyvitetään samalle tilille jolta tilaus on maksettu. Ilmoita viimeistään palautuksen yhteydessä jos maksun palautus halutaan toiselle tilille.

Tuotteen palautusoikeus on aina tuotekohtainen eikä mahdollisesti toisen tuotteen toimituksen myöhästyminen oikeuta saamaan toiselle tuotteelle pidempää palautusaikaa.

Ulkomailta tehtyjen palautusten postikulut maksaa asiakas itse.

Emme lunasta maksamattomia postiennakkolähetyksiä tai luotto- ja pankkikortilla maksettuja lähetyksiä (palautuksia tai takuukorjauksia).

Tossut (Hoof Shoe ja Hoof Sock) eivät kuulu maksuttoman asiakaspalautuksen piiriin. Tossujen palautuksesta aiheutuneet kulut vähennetään asiakkaalle tilitettävästä ostohinnasta. Jos asiakas haluaa vaihtaa tossun/tossut toiseen kokoon, asiakas maksaa palautuskulujen lisäksi lähetyskulut kokonaisuudessaan, Postin hinnaston mukaisesti. Edullisin postituskulu tossuille on 7.1.2017 Postin hinnaston mukaan 8,10€.

Tuotevirheet

Kuluttajasuojalain mukaisesti ostajan on ilmoitettava virheestä myyjälle kohtuullisessa ajassa, kun ostaja havaitsi virheen tai hänen olisi pitänyt havaita se. Mikäli olet epävarma, ota yhteyttä asiakaspalveluumme ennen kuin palautat tuotteen. Yhteystiedot löydät kohdasta Yhteystiedot. Korvaamme virheen kuluitta pääsääntöisesti toimittamalla tilalle virheettömän tuotteen. Jos tämä ei ole mahdollista, palautamme tuotteesta maksamasi hinnan tilillesi saatuamme viallisen tuotteen asiakaspalautuksena.

Ylivoimainen este

Emme vastaa ylivoimaisen esteen (ns. force majeure) aiheuttamista viivästymisistä eikä tuotteiden virheellisen kunnon tai viivästyneen toimituksen aiheuttamista välillisistä haitoista.

Sopimuksen muuttaminen

Aidora.fi verkkokaupalla on oikeus milloin tahansa muuttaa verkkokauppaa, sen sisältöä ja saatavilla oloa sekä tämän sopimuksen ehtoja ilmoittamalla siitä verkkokaupassa. Muutokset tulevat voimaan välittömästi kuitenkin siten, että tilauksiin sovelletaan aina tilaushetkellä voimassa olleita ehtoja.

Riitojen ratkaisu

Verkkokaupan  ja asiakkaan välistä sopimusta koskeviin mahdollisiin riita-asioihin sovelletaan Suomen lakia. Kuluttajalla on oikeus saattaa riita kuluttajavalituslautakunnan käsiteltäväksi.

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi.

Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

Kuluttaja voi ODR-foorumin kautta viedä verkkokaupassa tehtyä kauppaa koskevan riitansa riidanratkaisuelimen käsiteltäväksi, jos myyjä ja kuluttaja eivät pääse keskenään sovintoon.

Euroopan komission verkkovälitteiselle riidanratkaisufoorumille on koottu yhteen kaikki eurooppalaiset riidanratkaisuelimet. Foorumin nimi juontuu verkkovälitteistä riidanratkaisua tarkoittavista sanoista online dispute resolution (ODR platform). Palvelu toimii kaikilla EU:n virallisilla kielillä.

Linkki ODR-foorumille:  http://ec.europa.eu/odr

Aidoran verkkokaupan sähköpostiosoite on: info(at)aidora.fi